رانندگی

تیرچراغ برق، راننده خواب آلود پراید را به خواب ابدی برد

کرج - خبرگزاری مهر: معاون مرکز فوریت های پزشکی البرز از برخورد راننده خواب آلود پراید با تیر چراغ برق و بر جا گذاشتن یک کشته و شش زخمی خبر داد.

آرش رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اعلام این خبر در تشریح جزییات این سانحه گفت: شامگاه گذشته ساعت12 و 45 دقیقه برخورد یک دستگاه خودروی پراید با تیر برق در جاده کیانمهر به ماهدشت گزارش شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اعلام گزارش حادثه نیروهای امدادی به سرعت به محل اعزام شدند .

رحمتی ادامه داد: نیروهای امدادی با حضور در محل حادثه شاهد برخورد سرنشین خواب آلود با تیر برق بوده اند.

معاون مرکز فوریت های پزشکی البرز گفت: در این حادثه متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داد و شش نفر نیز به شدت مجروح شدند.

وی با بیان اینکه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی مصدومان به بیمارستان شریعتی منتقل کردند؛ افزود: یکی از این مصدومان نوزادی دو ماهه است که حال جسمانی وی مناسب گزارش نشده است.

هفت مصدوم و کشته در اثر واژگونی پراید در محور اصفهان – شیراز

شیراز - خبرگزاری مهر: مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس گفت: واژگونی پراید در محور اصفهان - شیراز شش مصدوم و یک فوتی بر جای گذاشت.

مهناز ده بزرگی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: درپی تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس 115 آباده در ساعت 06:41 روز شنبه بلافاصله عوامل اورژانس 115 جهت امداد رسانی به محل حادثه اعزام گردیدند

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس اعلام کرد: واژگونی پراید در محور اصفهان-شیراز شش مصدوم داشت که پس از دریافت اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان منتقل شدند متاسفانه این حادثه یک کشته نیز بر جای گذاشت

هفت مصدوم در اثر تصادف 2 دستگاه پراید

خانم ده بزرگی خاطر نشان کرد : متاسفانه پنجشنبه عصر نیز تصادف دو دستگاه پراید در محور شیراز-اصفهان هفت مصدوم بر جای گذاشت.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس اعلام کرد: این تصادف در محور شیراز-اصفهان (روبروی پمپ بنزین طلایی) رخ داد که بلافاصله عوامل اورژانس 115 جهت امداد رسانی به محل حادثه اعزام گردیدند.

وی افزود: این حادثه هفت مصدوم بر جای گذاشت که شش مصدوم پس از دریافت اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان منتقل شدندو یک مصدوم نیز در محل مداوا شد و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در بر نداشت.

آموزش تعمیر موتور

5 کشته در تصادف پژو با پراید / حرکت خلاف جهت علت حادثه

تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۱/۱۳ - ۱۰:۰۳

5 کشته در تصادف پژو با پراید / حرکت خلاف جهت علت حادثه
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از برخورد شدید پژو و پراید در جاده فسا – شیراز و مرگ پنج تن خبر داد.

سرهنگ رضا سلبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ساعت 2 و 15 دقیقه بامداد امروز یک مورد تصادف پژو و پراید در جاده فسا- شیراز به پلیس اطلاع داده شد. ماموران پلیس راه پس از حضور در محل تصادف متوجه شدند حرکت خلاف جهت پژو علت این حادثه بوده است.

وی خاطر نشان کرد؛ بر اثر شدت تصادف پنج تن کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.

پژو و پراید رکورددار تصادف در سال 91 / بنز پنجمین خودروی پرتصادف ایران

تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۱/۱۸ - ۱۱:۲۲

مهر گزارش می دهد؛
پژو و پراید رکورددار تصادف در سال 91 / بنز پنجمین خودروی پرتصادف ایران
سال 91 در حالی سپری شد که همراه با کاهش تصادفات و تلفات رانندگی، خودروهای پرتیراژ کشور همچنان رکوردار تصادف بودند. جالب اینه در آخرین آمار اعلام شده از سوی پلیس راهور در میان خودروهای دارای بیشترین تصادف، بنز در رتبه پنجم و پیش از نیسان و رنو قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سال 91، سالی که درآن نوسانات قیمت خودروها طی 34 سال گذشته به اوج خودش رسید. سالی که قیمت پراید ارزان ترین خودرو کشور به 20 میلیون تومان رسید و شماره گذاری خودروهابه دلیل بی رغبتی مردم برای خرید 45 درصد کاهش یافت. آماری که با وجود افزایش قیمت نرخ ارز شامل خودروهای پرطرفدار خارجی نبود بطوریکه ورود این خودروها در سال گذشته با رشدی سه درصدی همراه بود و تنها در 10 ماهه نخست سال گذشته 32 هزار و 652 خودرو وارداتی شماره گذاری شد.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی پلیس در مورد تصادف خودروهای کشور اگرچه همچنان دو خودرو پر تیراژ کشور در صدر تصادفات هستند اما به نظر می رسد علاوه بر تیراژ بالا، این خودروها از نقص سیستم ایمنی رنج می برند. خودروهایی که اگرچه دارای استاندارد و مجوز محیط زیست هستند اما با استانداردهای تعیین شده فاصله زیادی دارند و به راحتی با گرفتن یک مصوبه از دستگاههای اجرایی از استانداردهای روز دنیا فرار می کنند. تنها در یک نمونه پر تیراژ ترین خودرو کشور با وجود فشار پلیس و دستگاههای نظارتی با تغییر چند مصوبه تا کنون توانسته است از نصب کیسه هوا و اخذ استاندارد یورو 4 جلوگیری کنند.

پرتیراژها رکوردار تصادفات/ پژو و پراید در صدر جدول پرتصادف ها

خانواده پژو و پراید رکوردداران اصلی تصادفات در سال 91 نام گرفتند. خودورهایی که شاید 70 درصد تولیدات داخل را به خود اختصاص دهند اما در عین حال به دلیل ایمنی اندک و نقص های به وجود آمده علاوه بر رکورد در تولید در تصادفات نیز رکورددار هستند. براساس آمار های منتشر شده از سوی پلیس در سال 91 از مجموع تولیدات خودروهای خانواده پژو، 127 هزار و 937 دستگاه دچار تصادف شدند تا رتبه اول را به خود اختصاص دهند. البته پس از آنها نیز پراید با 114 هزار و 799 تصادف در رتبه دوم قرار دارد. البته تاکنون آماری از میزان تلفات این خودروها منتشر نشده است اما براساس اطلاعات موجود این دو خودرو جزو پنج خودرو پرتلفات کشور نیز هستند.

پراید بی کیفیت عرضه می شود

ایمنی خودرو در سال 91 اولویت اول پلیس بود اما بازهم خودروسازان در اجرای قانون کوتاهی کردند و همین موضوع موجب شد در برخی تصادفات به علت نقص ایمنی یا نداشتن تجهیزات ایمنی تلفات سنگینی وارد شود. مهمترین نمونه در این باره را می توان تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان دختر در محور ایذه- لردگان دانست. تصادفی که منجر به کشته شدن 26 دانش آموز شد. یکی از مهمترین علل افزایش تلفات نقص ستون های اتوبوس اسکانیا اعلام شده بود که باعث افزایش فشار روی سر و گردن کودکان در هنگام واژگونی شده بود. البته رئیس پلیس راهور نیز با انتقاد از بی کیفیت بودن برخی خودرهای داخل، پراید، وانت پیکان و نیسان را بی کیفیت ترین خودروهای ساخت داخل معرفی کرد.

بنز پنجمین خودرو پر تصادف ایران

اگرچه پیکان از رده خارج شده با 57 هزار و 975 تصادف در رتبه سوم و سمند با 32 هزار و 876 تصادف چهارمین خودروی پرتصادف هستند. اما نکته حائز اهمیت وقوع 26 هزار و 164 تصادف خودرو بنز در کشور است که باعث می شود این خودرو در رتبه پنجم پرتصادف ترین خودروهای کشور قرار گیرد. خودرویی که اگرچه در سالهای اخیر پرطرفدار شده و واردات آن به کشور بیشتر از سایر خودروها است اما در سال 91 جزو پنج خودرو پرتصادف ایران بوده است.







از نیسان و رنو تا هیوندا و تویوتا

براساس آمارهای منتشر شده پس از بنز، نیسان با 21 هزار و 256 تصادف، رنو 12 هزار و 297 تصادف و ولوو با 9 هزار و 750 تصادف در رتبه های بعدی قرار دارند. همچنین خودروهای خارجی مزدا با 8 هزار و 912،هیوندا با 8 هزار و 306 ، تویوتا 6 هزار و 214 تصادف را به نام خود ثبت کرده اند. تصادفاتی که اگرچه ممکن است زیاد به نظر برسد اما دارای کمترین تلفات بوده است.

در میان 19 خودرویی که میزان تصادفات آنها یررسی شده سیتروئن با 4 هزار و 979 تصادف، ایسوزو با 4 هزار و 413 تصادف، ریو با 3 هزار و 869 تصادف و هوندا با سه هزار و 492 تصادف در رتبه های بعدی قرار دارند.

براساس این امار منتشر شده دوچرخه با 3 هزار و 451 تصادف،زامیاد با 3 هزار و 361 تصادف،اسکانیا یا دو هزار و 691 تصادف و دوو با 2 هزار و 307 در رتبه های 16 تا نوزدهم قرار گرفته است.

ولوو و اسکانیا پرتصادف ترین خودروهای حمل و نقل عمومی

 با توجه به اینکه در سال 91 پرتصادف ترین سال تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی را شاهد بودیم براساس آمارها خودروهای شرکت ولوو و اسکانیا دو خودروساز حمل و نقل عمومی در صدر پرتصاف ترین خودروها قرار گرفته اند. خودروهایی که تصادف هرکدام از آنها با تلفات 15 خودرو برابری می کند.

آموزش فتوشاپ

کشته شدن 18 نفر در تعطیلات نوروزی در کردستان/ پراید بیشترین قربانی را گرفت

تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۱/۲۰ - ۱۳:۳۸

نادری خبر داد:
کشته شدن 18 نفر در تعطیلات نوروزی در کردستان/ پراید بیشترین قربانی را گرفت
سنندج - خبرگزاری مهر: فرمانده پلیس راه کردستان از کشته شدن 18 نفر در تعطیلات نوروزی بر اثر تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی کردستان خبرداد.
به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رمضان نادری ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی 12 فقره تصادف فوتی در جاده های استان کردستان اتفاق افتاد که در این حوادث 18 نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در آمار تصادفات منجر به فوت و تعداد کشته شدگان در ایام تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تفاوتی وجود نداشته است، افزود: متاسفانه امسال میزان تصادفات جرحی 28 درصد در محورهای مواصلاتی استان کردستان افزایش یافته است.

فرمانده پلیس راه کردستان به دلایل وقوع حوادث رانندگی اشاره کرد و ادامه داد: سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجار، تجاوز به چپ و عدم رعایت فاصله طولی از مهمترین دلایل وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی استان کردستان بوده است.

نادری یادآور شد: میزان حوادث ناشی از سرعت غیر مجاز در تعطیلات نوروزی امسال در جاده های کردستان 76 درصد، سبقت غیر مجاز 58 درصد، تجاوز به چپ 11 درصد و عدم رعایت فاصله طولی 96 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

توقیف 690 دستگاه خودروی متخلف

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مجموع برخورد نیروهای پلیس راه استان کردستان با متخلفین 76 درصد افزایش یافته که در این رابطه 690 دستگاه خودرو توقیف شده است.

فرمانده پلیس راه کردستان با بیان اینکه میزان توقیف خودرو در ایام تعطیلات نوروزی 37 درصد افزایش یافته، گفت: در اجرای طرح برخورد با متخلفین 127 دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد که این میزان نسبت به سال گذشته 38 درصد رشد را نشان می دهد.

نادری به افزایش 180 درصدی ضبط گواهینامه رانندگی اشاره کرد و افزود: امسال 34 جلد گواهینامه که صاحبان آنها نمره منفی آنها بیش از حد مجاز بوده ضبط شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: توسط 34 دستگاه شمار تردد سه میلیون و 154 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی سطح استان کردستان به ثبت رسیده که میزان تردد خودروهای سنگین 16 درصد و میزان تردد خودروهای سواری 109 درصد افزایش یافته است.

خودروی پراید بیشترین تلفات را داشته است

فرمانده پلیس راه کردستان در ادامه سخنان خود بیان کرد: بیشترین آمار تصادفات در جاده های استان کردستان مربوط به خودروی سواری پراید بوده است.

نادری ادامه داد: در مجموع در طول ایام تعطیلات نوروزی 21 فقره تصادف خودروی پراید داشته ایم که طی این تصادفات شش نفر کشته و 41 نفر زخمی شده اند.

بارسقیان: حق مترجم در چرخه معیوب اقتصاد تئاتر هیچ است/ نقش مبهم نویسنده در تئاتر همراه با توهم آوانگ

از دولت قبل روند خصوصی سازی تئاتر در ایران آغاز شد و تعدادی سالن‌های خصوصی با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کردند. همچنین در این میان مهم‌ترین سالن‌های دولتی نیز از جمله تعدادی از سالن‌های مجموعه تئاترشهر و همچنین تالاروحدت به سمت خصوصی شدن پیش رفته و این سالن‌ها به گروه‌های تئاتری برای هرشب اجرا اجاره داده شدند. مساله تحریم‌ها نیز در این میان نقش اساسی ایفا کرد.

بر اساس این روند کمک‌های دولتی به تئاتر تقریبا قطع و اجراها برای درآمد بیشتر به گیشه متکی شدند. در این میان گروه‌های تئاتری برای کمتر شدن هزینه‌های خود، به صرفه‌جویی‌هایی اقدام کردند که یکی از آنها متاسفانه نادیده گرفتن حقوق نویسنده یا مترجم نمایشنامه بود. در سوی دیگر ماجرا، ناشران سال‌هاست که به دلیل گمان خود از درآمد مترجمان از محل اجرای نمایشنامه از دادن حق‌التالیف به آنها خودداری می‌کنند. برای بررسی «حق مترجم» در چرخه اقتصاد تئاتر ایران با آراز بارسقیان، یکی از مترجمان پرکار نمایشنامه‌ به گفت‌وگو نشستیم.

 

حکایت جالب تونی از خودروی پراید/ این "فراری" است!

تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۱/۲۲ - ۱۳:۵۸

حکایت جالب تونی از خودروی پراید/ این "فراری" است!
تبریز - خبرگزاری مهر: سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز خودروی پراید ایرانی را به خودروی "فراری" تشبیه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تونی اولیویرا که تا نزدیکی های ساعت 12 شب گذشته و پس از باخت یک بر صفر تیم تراکتورسازی برابر الشباب در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز مانده بود، با یک پراید به منزل خود بازگشت.

اتوبوس تیم تراکتورسازی در شرایطی از استادیوم خارج شده بود که سرمربی پرتغالی این تیم در سالن کنفرانس پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

تونی دیشب به همراه مختاری مترجم خود و دو خبرنگار پرتغالی بالاجبار با یک پراید به منزل خود بازگشت.

وی اما حکایت جالبی از خودروی پراید داشت، تونی در این خصوص گفت: این ماشین (پراید)، "فراری" است!

گویا سرمربی پرتغالی تراکتورسازان نیز تحت تاثیر قیمت بالای پراید قرار گرفته که این خودرو را به خودروی فراری تشبیه می کند!

 البته حتما منظور تونی اولیویرا کیفیت پراید نبوده بلکه قیمت این نوع خودرو بوده است.



سقوط درخت تنومند در قم بر روی پراید/ سرنشینان آسیبی ندیدند

یک دستگاه پراید و موتورسیکلت که از فلکه جانبازان به سمت خیابان فاطمی (دورشهر) قم در حرکت بودند با افتادن یک درخت تنومند نیمه قطع شده، از حرکت بازماندند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه یکشنبه بر اثر وزش شدید باد در قم یک درخت تنومند که در مقابل پارک نجمه (دورشهر) قرار داشت شکسته شد و بر روی یک دستگاه پراید و موتورسیکلت که به سمت فلکه رسالت در حرکت بودند سقوط کرد.

بعد از دقایقی جمع زیادی در محل حاضر شدند و با تعجب و ترس صحنه حادثه را مشاهده می کردند.

ترس و وحشت همه مخصوصا سرنشینان خودرو پراید و موتورسیکلت را فرا گرفته بود و حاضران از اینکه چگونه این حادثه اتفاق افتاد از یکدیگر سؤال می‌کردند.

بعد از دقایقی موتور سیکلت خود را از زیر درخت تنومند بیرون کشید.

این موتور سیکلت دارای یک سرنشین خانم نیز بود که بینی وی در این حادثه آسیب دید.

سرنشینان خودرو پراید که 2 خواهر و یک آقا بودند بعد از دقایقی تلاش از ماشین بیرون آمدند اما خودرو زیر درخت هنوز گیر کرده بود.

در اثر این حادثه خیابان دورشهر و صفائیه مصدود شد و ترافیک بسیار سنگین در این محورها ایجاد شد.

بعد از دقایقی که مدتی هم طول کشید، گروه نجات آتش نشانی به محل حادثه رسیدند و ابتدا تلاش برای بیرون آوردن خودرو پراید آغاز شد.

درخت با جرثقیل بالا برده و خودرو پراید از زیر درخت بیرون آورده شد.

سپس تلاش برای خارج کردن این درخت از خیابان که بسیار تنومند بوده و ریشه قطوری داشت شروع شد.

بعد از ساعاتی سرانجام با قطع شاخه های این درخت و در نتیجه قطع ریشه آن، درخت از خیابان بیرون برده شد.

حاضران از این اتفاق بسیار تعجب و وحشت زده شده بودند چرا که این درخت همان طور که گفته شد بسیار تنومند بوده و شدت باد نیز خیلی زیاد نبود.

سرنشینان در این حادثه آسیبی ندیدند اما آنان به شدت وحشت زده شده بودند.


بارش باران در جاده های 5 استان/ تصادف پراید و کامیون

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از بارش باران در جاده های پنج استان کشور خبر داد.

 سرهنگ رضا سلبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارش باران در جادههای استان آذربايجان غربي، اردبيل، لرستان، گيلان و كردستان ادامه دارد و سطح جاده های این استانها لغزنده است. ساير محورهاي مواصلاتي كشور نیز از جوي آرام و ترافيك روان برخوردار است.

وی با اشاره به مهمترین تصادفات 24 ساعت گذشته گفت: پانزده دقیقه بامداد امروز تصادف میان یک دستگاه پراید و کامیون در کیلومتر 30 اتوبان امیرکبیر اصفهان به ماموران پلیس راه گزارش شد. با حضور ماموران مشخص شد براثر این تصادف 3 نفر از سرنشینان پراید جانشان را از دست داده اند. کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را عدم توجه به جلو راننده پراید اعلام کردند. همچنین در تصادف دیگری که در کیلومتر 25 جاده قائمیه - شیراز رخ داد به علت واژگونی خودرو پراید دو نفر کشته شدند. این حادثه به علت انحراف به چپ خودرو پراید اتفاق افتاد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز، رعایت نکردن حق تقدم و انحراف به چپ را مهمترین علل وقوع تصادفات در 24 ساعت گذشته اعلام کرد.